Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.04.20. szombat
Tivadar, Odett
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28784828

Miért pont a Móra? A Móra kuckótól a ballagásig, és azon túl…

 « Portaszolgálat 
2011. március 30.
 

 

 image003 

image005

Kisfiam idén ősszel kezdi meg az általános iskolai tanulmányait. Tisztában voltam azzal, hogy felelősségteljes és nehéz döntés előtt állunk, mely későbbiekben nagyon sok mindent meg fog határozni. Ezért a lehető legnagyobb körültekintéssel, és saját szempont-rendszerünk alapján már tavaly késő ősszel elkezdtem információkat gyűjteni a lehetséges és szóba jövő intézményekről és a tanító nénikről. Fontos volt számunkra a szeretetteljes, emberséges, elfogadó légkör, a tolerancia, a következetes, világos és tiszta szabályokon nyugvó gondolkodásmód, oktatás.

Így találtam rá a Móra Ferenc Általános Iskola honlapjára, amely rögtön megérintett. Alapos, jól összeszedett, tartalmas, érthető, világos és információ gazdag volt. Szeptembertől indult a Móra kuckó játékos foglalkozás nagycsoportos óvodásoknak minden szerdán 5 órától.

Belépve az iskola épületébe barátságos légkör fogadott. Már az első pár alkalom után úgy döntöttünk, itt a helyünk! A keresést befejeztük, és választottunk. Marcell kisfiam minden alkalommal örömmel megy az iskolába. Megkedvelte a leendő tanító néniket, és ki is választotta a számára legszimpatikusabbat. Hetente új élményekkel, tanultakkal, kézimunkákkal jövünk haza.

Óriási lelkiismeretes munka, körültekintő szervezés és gondoskodás van a 7 hónapon át tartó Móra kuckó mögött, mely egyedülálló és példaértékű a kerületünkben.

image001

Februártól folyamatos lehetőség nyílt a tanító nénik órái látogatására, akik a szülői fórum keretén belül bemutatkoztak személyesen is. Kérdéseinkre részletes tájékoztatást kaptunk az iskoláról az igazgatóasszonytól. A nyílt órák a valóságot adták vissza, tetszett a padok csoportos elrendezése, az órai feladatok csapatmunkában történő megoldása. Ezek mind a közös felelősség, a munkamegosztás kialakításában játszanak fontos szerepet, illetve az együttműködésre és az egymástól való tanulásra tanítanak.

Ezért választottuk mi a Mórát. Örülök, hogy ilyen légkörben kezdi meg kisfiam az első osztályt, aminek emlékei remélem, sokáig meghatározzák majd iskolás éveit.      Goffa Mónika (szülő)

 

Egy szülő életében talán a harmadik legfontosabb döntés, a névválasztás és az óvodaválasztás után az, hogy melyik iskolába menjen gyermeke. Ez főleg akkor nehéz, ha az első gyermekről van szó. Az ember ilyenkor igyekszik mindenhonnan információkat szerezni, mások tapasztalatait meghallgatni.

Ezzel nem voltam másképp én sem. Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák c. könyvét is elolvastam, hogy tudjam, milyen szempontokat kell figyelembe vennem az iskolaválasztáshoz.

Voltak persze határozott elképzeléseim, mint például:

• Lakhelyünktől ne legyen túl messze.

• Az iskola értékrendje egyezzen a mi értékrendünkkel.

• Ápolja a hagyományokat.

• Korszerű módszerekkel tanítsák a gyerekeket, és hagyják egyéniségüket fejlődni.

• Jó legyen a továbbtanulási arány.

• A tanárok képezzék magukat, ismerjék az új módszereket.

• És végül, de nem utolsósorban: a leendő tanár néni személye legyen számunkra megfelelő.

Mindezeket végiggondolva, és pár iskolát végigjárva a Mórára esett a választásunk. Ezt nagyban elősegítette az is, hogy az előző év szeptemberétől heti gyakorisággal jártunk a Manófaktúrába, ahol gyermekünknek és nekünk is alkalmunk volt testközelből megtapasztalni a fent leírt kritériumok teljesülését.

A nyílt órákon külön élmény volt azt látni, hogy a gyermekek nem unottan ülik végig az órákat, hanem lelkesen közreműködnek, a tanár néni ügyesen differenciálja a feladatokat a tehetséges és a kevésbé tehetséges gyerekek között, biztosítva ezzel az egyéni fejlődésnek való megfelelést.

Ahogy azt Vekerdy Tamás is leírta: „Az érzéki megtapasztalás és a saját cselekvéssel létrehozott munka kitűnő előiskolázása a későbbi intellektuális fejlődésnek”. Örömmel láttam, hogy itt, a Mórában mindez megvalósul a magyar nyelvtan és irodalom tantárgyat egy egységben kezelik, a kis elsősöket sokat rajzoltatva, az olvasottakat eljátszva, drámapedagógiai elemeket alkalmazva. Az iskola kompetencia alapú képzést valósít meg.

Szintén örültünk annak, hogy választott tanár nénink matematika szakos, hiszen gyermekünk (valószínűleg a kiváló matekos nagymama példáját követve) rendkívül kedveli a matematikát.

Már a Manófaktúrában látszott, hogy az ide készülő gyerekek mennyire aranyosak és lelkesek. Biztosak voltunk benne, hogy jó kis osztályunk lesz, ami be is igazolódott.

Jó dolognak tartjuk, és nagyon örülünk, hogy a Mórában dolgozó tanárok folyamatosan képzik magukat.

Összefoglalva úgy érzem, jó döntés volt, hogy a Mórát választottuk. A fenti kritériumoknak megfelelő iskolát sikerült választanunk. Ezt igazolja az is, hogy gyermekünk szívesen jár iskolába, jól érzi magát, és szépen halad a tanulmányaival. A délutáni különórákat és foglalkozásokat pedig rendkívül élvezi.

Sziráki-Nagy Noémi (szülő)

 

Nyolc év sok idő, ezen időszak alatt világos és konkrét képet kaphatunk egy intézmény működéséről. Tapasztalataink szerint a Móra Ferenc Általános Iskolában a szülői szervezet képviselőivel kétoldalú kapcsolattartás keretében, minden az iskolát, diákokat érintő kérdésben nagyon pozitív volt az együttműködés.

Kiváló pedagógiai program és még annál is kiválóbb tantestület segítette gyermekeinket a felelős gondolkodás, a tisztességes viselkedés, a környezettudatos életvitel megtanulásában.

Köszönjük, hogy ebből az iskolából indulhatnak gyermekeink az előttük álló nagyvilágba szerencsét próbálni.

Hallai Krisztina (Iskolaszék Elnök)

 

Így, évek után visszatekintve, mit is adott gyermekeimnek az Ida utcai Móra Ferenc Általános Iskola? Távlatokat! Lehetőséget, hogy szívük és tehetségük szerint válasszanak középfokú továbbtanulási lehetőséget. Az iskola által megtanított tananyag biztos alapnak bizonyult a későbbi tanulmányaik során. Bence fiam a 6. osztály elvégzése után nyert felvételt a Szerb Antal Gimnáziumba, mely kerületünk legerősebb középfokú intézménye. Mai nap már a Zsigmond Király Főiskola - Nemzetközi tanulmányok szakán évfolyamának egyik legkiválóbb hallgatója.

Virágom gyermekéveinek mind a nyolc általános iskolai évét a Mórában töltötte. Kilencedik éve aktív sportoló, a szinkronúszást már ebben az időszakban elkezdte. A komoly edzésbeosztás mellett sem volt gond a tananyag elsajátítása, minden segítséget megkapott az esetleges hiányok pótlására. Jelenleg a Horvát Gimnázium diákja, és a Magyar Szinkronúszó felnőtt válogatott kerettagja.

Mindketten azon az úton járnak, amit megálmodtak maguknak. Az indítás, az alapok biztos lerakása a legfontosabb részei életünknek. Az Ida utcai Általános Iskola tanárainak tanítási, nevelési koncepciójuk segítségével, biztos erkölcsi és tanulmányi alapokkal tudtuk közösen útnak indítani gyermekeimet.

Botz Yvette (szülő)

www.mora16.hu

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez