Helyi Hírek - Független folyóirat   2018.10.18. csütörtök
Lukács
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 11829507
   « Vissza

Állami szerepvállalás az Ikarusért?

 « Portaszolgálat 
2012. szeptember 21.
 

Igen fontos bejelentést tett Szatmáry Kristóf képviselő, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a legutóbbi Ikarus napon – kormányzati szinten létrejött a nemzeti autóbusz program, amelynek célja, hogy újrainduljon a hazai autóbuszgyártás, akár állami szerepvállalással is, megmentve a hazai gyártási szakismeretet

kepfile

Szatmáry Kristóf államtitkár, hátul Szabó Zsóka, Adamis Gábor és Kovács Péter polgármester

     Ötödik alkalommal gyűltek össze az egykori Ikarus gyár dolgozói szeptember 8-án az Ikarus sportpályán egy kis nosztalgiázásra. A rendezvényt Adamis Gábor, az Ikarus gyár egykori vezérigazgató-helyettese, a Webasto Hungária kft. vezetője szervezte Szabó Zsóka hatékony közreműködésével, s az eseményre ellátogatott Kovács Péter polgármester és Szatmáry Kristóf parlamenti képviselő, államtitkár. A kedves, nosztalgiázó Ikarus napon viszont fontos bejelentések történtek.
    Előbb Kovács Péter polgármester beszélt arról, hogy az önkormányzat igyekszik megőrizni a régi Ikarus fényét. Egyelőre az egykori Ikarus óvoda került önkormányzati tulajdonba, amelynél bizonyos felújítások is várhatók, valamint az Ikarus sporttelep egy része. Az önkormányzat tulajdonában álló részen igen jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, s ez a rendezvény már ki is szorult onnan, át arra a részre, amely jelenleg még magántulajdonban van, de várhatóan pár hónapon belül már az önkormányzat lesz itt is a tulajdonos. Ez egy nagyon bonyolult megállapodás része, de ha ez sikeresen megvalósul, akkor a pályán további sportcélú beruházások valósulhatnak meg, s az Ikarus sporttelep lehet a főváros egyik legkorszerűbb sportlétesítménye. 
     Szatmáry Kristóf államtitkár, sashalmi lakótársunk arról beszélt, hogy nem csak az önkormányzat dolgozik az Ikarusért, hanem sok dolga közepette a kormányzat is. A közelmúltban fogadták el a nemzeti autóbusz program bemutatását a kormányülésen. Ez egy hosszabb távú program, melynek első lépése, hogy fel kell deríteni, mi az, ami az autóbuszgyártásból megmaradt Magyarországon – értve ez alatt bizonyos szervezeteket, illetve a gyártáshoz értő szakembereket. A program célja, hogy ismét megindulhasson a hazai buszgyártás, mégpedig lehetőleg az Ikarus autóbusz gyártása. A márkanév megszerzésének érdekében már megindultak a tárgyalások, és ha egy év múlva újra találkozhatnak ebben a körben, akkor már talán arról is beszámolhat, hogyan áll a nemzeti buszprogram, amely akár állami szerepvállalással is igyekszik újraéleszteni a hazai buszgyártást.
     Adamis Gábor arról számolt be, hogy a volt Ikarusok által kifejlesztett Midibusz, az S91-es már nemzetközi sikert is aratott. Itthon még nem indult be az értékesítés, viszont ez évben hét autóbuszt eladtak Norvégiának és Svédországnak, s ezzel ők az ország egyik legnagyobb busz-exportőrének számítanak. Igaz, hogy az Ikarusban egykoron egy óra alatt készült el 7 darab autóbusz, de a mai világban ennek eladása is szép sikernek számít. Biztató, hogy a svédek további ajánlatokat is kértek, s lehet, hogy jövőre nem csak a busz prototípusát tudja majd itt bemutatni (utalva a bejárat közelében megtekinthető S91-es buszra), hanem akár gyártási terméket is láthatnak az Ikarus nap látogatói.
      Az Ikarus nap részvevői nosztalgia buszozáson vehettek részt a szépen felújított régi autóbuszokkal, melyeknek egészen kalandosak a történeteik. Egyikük egy bánya lakóbusza volt, majd innen kikerülve kolbászt árultak belőle. A másik, félig felújított pótkocsis autóbusz egy tanyán szolgált takarmánytárolóként, a másik részében pedig kecskéket tartottak. Az Ikarus szerelmesei viszont felkutatják a még fellelhető régi példányokat, s hatalmas munkát beleölve fel is újítják azokat.
 
kepfile
 
 
 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Apro-link.jpg
preload preload
Ide kattintva megtekinthető
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
Legutóbbi lapszámunk - 2018. október 17.
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Credo Együttes
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez