Helyi Hírek - Független folyóirat   2018.10.18. csütörtök
Lukács
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 11829443
   « Vissza

Herendi a „farosban”

 « Portaszolgálat 
2013. június 12.
 


A hazai buszgyártás klasszikus idejében, a 60-as, 70-es években érezheti magát az, aki most betekint az Ikarus egykori présüzemének csarnokába. Ismét él a gyár

kepfile

Simon Pál a 620-as hűtőrácsát illeszti a helyére. A busz mellett az AMG pótkocsi.

     Az egykori nagyvállalat dolgozóiból álló Lanta kft. szerkezeti lakatosai ottjártunkkor hat veterán kocsiszekrényen dolgoztak. Ezek közül leghamarabb a BKV juniálisán egy IK 620-ast szeretnének bemutatni a nosztalgia járművek szerelmeseinek. Dabason találtak rá, ahol juhok és csirkék laktak benne. Úgy kellett kiásni, hogy el tudják vontatni a Sasvár utcába az egykor a BKV 22-es vonalán a GA 91-01-es rendszámmal 20 ülő és 40 álló utas szállítására használt járművet.
    Mögötte egy AMG-pótkocsi kezdi visszanyerni eredeti formáját. Budapesten a csuklósok megjelenése előtt buszok és trolik mögött szolgált a síkos úton igencsak sofőrpróbálóként viselkedő „pót”.  

      A csarnok előtt áll Simon Pál, a Lanta kft ügyvezetőjének büszkesége, egy teljesen felújított kocsiszekrényű, „farosnak” becézett IK 55-ös. A Csepel-motorja üzemképes, de még van rajta tennivaló. Simon úr, aki jövőre tölti be az 50. évét a Margit utcában, elégedetten sorolja azon műszaki részleteket, amelyek révén a típus több nemzetközi díjat is begyűjtött. Például az utastéri világítása kétfokozatú, hogy az erős belső fény ne zavarja a vezetőt. Vagy a Csepel-motor igen könnyen kihúzható a kocsi farából, ami igencsak megkönnyítette a szerelők dolgát. Az utastérben négy kisasztal, rajta hangulat-lámpa – kézzel festett Herendi porcelán talpon.

kepfile

Ipartörténeti emlék: Herendi porcelánból készült állólámpa a farmotoros Ikarus két üléssora között


     Nosztalgiázásból persze nem lehet megélni. A BKV-nak vizsgára készítenek fel kocsikat, a műhely másik pontján két karambolos Volvón dolgoznak.
     Budapesten egy kétéltű „kacsabusz” viszi dunai városnéző kirándulásra a turistákat. Ennek üzemeltetője öt újabbat rendelt azzal, hogy a hajótestet maga adja – minden egyebet a Sasvár utcában találjanak ki hozzá. Egy úszóképes prototípus sokkal több munkát ad, mint egy 435-ös BKV-busz renoválása, így a Lanta kft. ismét vissza tudott hívni több egykori Ikarus-dolgozót.
                                                                                                                           Kép és szöveg: -izs-or

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Apro-link.jpg
preload preload
Ide kattintva megtekinthető
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
Legutóbbi lapszámunk - 2018. október 17.
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Credo Együttes
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez