Kukásautó kalandja a nagy magyar trehánysággal. A XVI. kerület főútjának névadója, Veres Péter jelentette ki egykor, hogy „folytatjuk harcunkat a nagy magyar trehánysággal szemben”. Jelenthetjük, hogy a probléma továbbra is jelen van, ha máshol nem, Rákoskerten, aholis csatornáztak, s tán nem volt kéznél a döngölőgép, aztán csak úgy visszahányták a földet a csatornaárokba. Erre rájött pár nagy májusi eső, ami köztudottan aranyat ér, majd május 15-én odaért a 15 tonnás kukásautó is. A vezető sejthette, hogy itt csatornáztak, mert még ott voltak széthányva az út szélén a csatornacsövek, de azért behajtott. Ennek eredményeként a kukásautó fél oldala tengelyig süllyedt a laza talajba, és se előre, se hátra. Sebaj, hívták a tűzoltókat, majd ők segítenek. Kézzel ők sem tudtak kiemelni egy félig teli kukásautót, tehát hívták a tűzoltódarut. Annál meg csak emelőkötél volt, amit a két hátsó keréknél rá is akasztottak a kukáskocsira, aztán hagy menjen az emelés... A kukásautó oldalának rendesen nekifeszült az emelőkötél (amit ilyen esetben egy keresztbe berakott acélgerendával kellene az emelt tárgy oldalától távoltartani), szóval mire megvolt az emelés, a vékony lemezborítás pá-t intett a kocsi farának, és lakatos legyen a talpán, aki azt az eredetihez hasonló módon kiegyengeti. Szóval valami ilyesmiről beszélt annak idején Veres Péter bácsi... (F) |