Helyi Hírek - Független folyóirat   2019.06.19. szerda
Gyárfás
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 14157195
   « Vissza

Modulo buszok az elektromobilitásért – Mátyásföldről

 « Cikkek és hírek 
2015. október 14.
 

     Érett lett a sorozatgyártásra az Újszász utcai NABI-gyárat átvevő evopro-csoport kompozitbusz programja. A kormány másfél milliárd forintos támogatásával három év alatt elektromos, plug-in soros hibrid, CNG gázüzemű valamint EURO6-os besorolású dízel hajtáslánc variánsokat telepítettek ultrakönnyű műanyag vázakba. Az első fém merevítők nélkül ragasztott kompozit vázas prototípus kocsin az üzemeltetési tapasztalatok, a felhasználók észrevételei alapján mintegy 200 ponton változtattak a fejlesztők. Így vált lehetővé, hogy az innovációs program zárásaként szeptember 30-án Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára és Mészáros Csaba elnök-tulajdonos a meghívott üzemeltetők, volt ikaruszosok jelenlétében kigördülhetett egy próbakörre a család JAP-001-es rendszámú elektromos változatával.

     A szerteágazó fejlesztési láncot összegezve Mészaros Csaba utalt Párizs városának döntésére, miszerint ott tíz éven belül 4500 dízel buszt elektromosra cserélnek. Ezzel összefüggésben az elnök-tulajdonos megemlítette; innováció barát az új közbeszerzési törvény tervezet, amely értelmében megszűnik a legalacsonyabb ár meghatározóan nyerő szerepe. Az Újszász utcában fejlesztett kocsikra ugyanis eddig egyetlen közbeszerzésen sem kaptak megrendelést.
     Az elektromos buszok mellett kifejlesztettek kétféle feltöltő egységet is, amellyel a Jedlik Ányos-terv keretében megteremthető az elektromobilitás hazai alaphálózata.

kepfile

Az Újszász utcai volt NABI gyártelepen egy sorba állították a régesrégi Ikarus buszokat a legújabb fejlesztésű Modulo járművekkel, így is jelezve a folytonosságot

kepfile
 

A mátyásföldi gyárban többféle típust is kifejlesztettek, létezik cseppfolyós földgázzal üzemelő busz, és trolibusz is, ami iránt az oroszok is érdeklődnek. A sajtó képviselőit a fenti képen látható elektromos hajtású busszal vitték rövid próbaútra a gyár udvarán, s az út második szakaszában a járművet Rákossy Balázs államtitkár vezette. A járműben a legkorszerűbb elektronika és hajtáslánc található, gyorsulása elképesztő, és valószínűleg vezetni is gyerekjáték, ráadásul fék-üzemmódban visszatáplál az akkumulátorba.

kepfile

A busz vázszerkezete kompozit üvegszálból készül, ami nagy szilárdságú, és a gyártása is gyors

kepfile

A vezetőfülke műszerfala igen egyszerűen áttekinthető

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Ide kattintva megtekinthető
Legutóbbi lapszámunk - 2019. június 12.
2019. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Ide kattintva megtekinthető
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez