Helyi Hírek - Független folyóirat   2017.07.25. kedd
Kristóf, Jakab, Zsaklin
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 8439410
   « Vissza

Segíthet a Békéltető Testület

 « Cikkek és hírek 
2016. november 8.
 

Mielőtt perre megyünk az igazunkért...

kepfile

    Sokan ugyan nem tudják, de a kereskedelmi és iparkamarák mellett békéltető testületek is működnek, melyhez bárki fordulhat, ha egy üzlettel vagy szolgáltatóval szemben problémái adódnak. Nem kell egyből perre menni, érdemes előbb ennél a testületnél jelezni a gondot, hiszen nagy esély van arra, hogy ők megoldják per nélkül is a vitás helyzetet.
   Minden megyében és Budapesten is (a Kereskedelmi és Iparkamarák mellett) működik békéltető testület. A Budapesti Békéltető Testület szóvivője, Dr. Kolyvek Antónia ügyvéd ráadásul XVI. kerületi lakos, aki havi rendszerességgel tart fogyasztóvédelmi tanácsadást a kertvárosi polgármesteri hivatalban.
    Vele beszélgetett a Helyi Hírek arról, milyen ügyek kerülnek hozzájuk és milyen segítséget tudnak nyújtani a peres helyzetbe keveredett lakosoknak.
    – Mi is ez a békéltető testület?
    – A testület feladata, hogy a lakosok és a szolgáltatók közötti vitás ügyekben, a bírósági eljárást megelőzően próbáljanak létrehozni olyan egyezséget, ami mindkét félnek elfogadható.
    – Milyen ügyek kerülnek Önök elé?
    – Nagyon sokféle ügyünk van, például parkolási ügyek, útdíj, pótdíj, nemzeti útdíj ügyek.       Sok a probléma a közüzemi szolgáltatókkal, de az utazási szerződésekkel kapcsolatos eljárásokból is igen sok adódik. Ilyen például, hogy utazás előtt szerződést köt az ügyfél az utazást szervező céggel, de a szerződés végül hibásnak minősül, mert nem azt a minőségű szolgáltatást kapja.
     Az ügyek nagy része kereskedelmi jellegű, vagyis egy termékhez (pl. cipő, táska, mobiltelefon) kötődik.
    Az internetes megrendelésekkel is foglalkozunk, vagyis amikor a vevő interneten rendel egy terméket, de végül nem azt vagy nem olyan minőséget kap, amit megrendelt.
     Szintén számos bejelentés érkezik a nyugdíjasoknak szóló termékbemutatókkal illetve az üdülési jogokkal kapcsolatosan.
    – Tudják az emberek, hogy a békéltető testülethez is lehet fordulni?
    – Nem igazán. A forgalmazó ugyan köteles tájékozatni erről a vásárlót, de ez a gyakorlatban nem működik, többnyire csak a nagy szolgáltatók tartják be.
    – A békéltető testület valójában a bírósági per előtti eljárás?
    – Igen. Ez ráadásul ingyenes és gyors. Interneten, telefonos applikáción is be lehet adni a kérelmet. Minden megyében van békéltető testület, és persze Budapesten is.
    A testület szakemberekből áll, ügytől függően 1-3 fő vesz részt a békéltetésben. A testület célja, hogy egyezséghez vezessék a vitát. A menete, hogy az ügyfél beadja a kérelmet a testületnek, mely 60 napon belül kitűzi a meghallgatást és akkor megpróbálnak egyezséget létrehozni a két fél között.
      Amennyiben létrejön az egyezség, akkor a vállalkozónak teljesítenie kell azt, máskülönben bíróságra lehet vinni az ügyet. A budapesti telephellyel, székhellyel rendelkező cégeknek kötelező megjelenni a meghallgatáson. Az egyezségi hajlam erős, a cégek általában eljönnek a meghallgatásra és próbálnak egyezségre jutni.
    – Az ügyek többsége egyezséggel zárul?
    – Igen, az ügyek több mint 50 százaléka egyezséggel végződik. Ha nincs egyezség, akkor ajánlás születik a testület részéről, de ezt is 70 százalékban teljesíteni szokták.
    – Voltak érdekes ügyek mostanában?
    – Sok érdekes ügyünk van. Például egy szalámit gyártó céget egy vásárló azért akart beperelni, mert a szalámiban csont volt, ami kitörte a vásárló fogát.
      A cipőkkel is sok a minőségi gond, valamint hírközlési ügyekből is egyre több van. Az ügyfél nem biztos, hogy tudja ugyanis, hogy ha a hűségidő előtt felmondja (nem a szolgáltató hibájából) a szerződést, akkor minden kedvezményt vissza kell fizetnie, plusz még kötbérrel is sújtják.
      Fontos tudni, hogy ha egyezségre szeretnénk jutni és nem akarunk egy kétséges kimenetelű – és időtartamú – perre menni, akkor érdemes engedni.



Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Apro-link.jpg
preload preload
Ide kattintva megtekinthető
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
Legutóbbi lapszámunk - 2017. július 19.
Kerületi festőművészek virtuális galériája
Megtekinthetik hivatalos példányszám-igazolásunkat
A fogyás lélektana
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Credo Együttes
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez