Kerékpárosoknak
Budapest egyik legrégebbi kerékpárútja a Kerepesi – Veress Péter út menti. Ennek vegyes forgalmú, gyalogos-kerékpáros szakaszát egy éve a XVI. kerületi önkormányzat továbbvezette Cinkotánál a városhatárig. Kistarcsa elérésére a Pénzügyminisztérium és Pest Megye Önkormányzatának pályázatán a kisváros is nyert 130 millió Ft-ot, amit még a helyi önkormányzat 11,5 millió Ft-tal egészített ki. Ennek keretében kezdődött a 3. sz. főút (Szabadság út) mentén 425 méter hosszúságú, közös gyalog- és kerékpárút építése a meglévő gyalog- és kerékpárút folytatásaként Kistarcsa, Kórház HÉV megállótól az Eperjesi útig. Kistarcsa, Kórház HÉV megállótól a Raktár krt. mentén vezetett önálló kerékpárút épült a járda átvezetéséig, ahonnan az útvonal a közút burkolatán folytatódik kerékpáros nyommal a kijelölt útfelületen, összesen 536 méter hosszan. A program részeként a Kistarcsa Kórház HÉV megálló aluljárója kerékpáros-barát lesz oly módon, hogy a lépcsőkorlátra tolósín épül. Ez elsősorban azon kerékpárosoknak jelent segítséget, akik az Örs vezér tér felől jövet addig a HÉV-re bízzák a terepszint különbség leküzdését. A program keretében Kistarcsán tíz helyen 200 kerékpártároló is kihelyezésre került.
Lámpás kereszteződés az M0 felhajtónál
A fejlesztéssel Kistarcsától lényegében a Városligetig lehet biztonságos körülmények között elgurulni. Mindezzel párhuzamosan a főváros folytatja a Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosóra szánt kerékpárút előkészítését és megkezdődött a patak revitalizációjának műszaki tervezése is, ami a meder beton teknőjének elbontásával visszaállítaná az 1970-es éveket megelőző természetes állapotot. Ehhez a jelenlegi mederszelvényhez képest több ponton hely kell az időnkénti mini árvízek levezetéséhez. A dunai torkolattól Pécelig, 3,2 milliárdos állami forrásból szánt patak parti 21 km-es kerékpárút legköltségesebb tétele Rákos vasútállomás és az M3-as autópálya bevezető szakaszának áthidalása. Ezen felvezető rámpás híd együttesére most nem látszik a forrás. Másutt nincsen ok az eredeti beruházási tervek korrekciójára. A további zuglói rész elsősorban a már elkészült nyomvonalon vezet át Kőbányára. A folyosó „legzöldebben” tervezett szakasza a fővárosi védettségű Felsőrákosi-rétek mentén visz majd tovább a XVII. kerületbe. -izs-or |