Helyi Hírek - Független folyóirat   2024.03.28. csütörtök
Gedeon, Johanna
E-mail cím:

Jelszó:

CÍMLAP
Cikkek és hírek
Portaszolgálat
Balesetek
Tűzoltósági hírek
Rendőrségi hírek
Polgármesteri interjú
Természetgyógyászat, szépség és egészség
Horoszkóp, asztrológia
Receptek
Videók
Olvasóinktól: körbeküldős üzenetek
Archívum
Archívum
Képgalériák
Helyi Hírek laphálózat
Legutóbbi számaink
Archívum - HH XVI.
Archívum - HH XVII.
2004 előtti számaink
Megjelenési időpontok
Hirdetési áraink
Lakossági aprók
Hirdetésfeladás
Szakmai adattár

Látogatók: 28658571
   « Vissza

5 ok, amiért az ügyfélmegtartás kulcsfontosságú az online vállalkozások számára

 « Cikkek és hírek 
2022. május 1.
 

Napjainkban a vállalkozások számára az ügyfelek megtartása, illetve a vásárlói hűség rendkívül fontos, hiszen szinte nincs olyan iparág, ahol ne lenne hatalmas a verseny a fogyasztókért. Egy új ügyfél megnyerése ugyanis átlagosan ötször annyiba kerül, mint egy meglévő ügyfél megtartása. Az új vásárlók megnyerése tehát jóval nagyobb marketing költést is von maga után.

Különösen igaz ez az online szolgáltatások esetében. Sokan közülük ugyanis szinte ugyanazokat a szolgálatásokat kínálják, így csak akkor tudnak életben maradni, ha arra koncentrálnak, hogy a meglévő ügyfelek visszatérjenek. Gondoljunk csak az online fogadóirodák működésére. Ezeknek a kínálata, illetve a játékosok számára ajánlott ösztönzők szinte ugyanazok a különböző szolgálatók esetében. Ráadásul ezen a piacon egyre nagyobb a verseny. Így ezen cégek számára rendkívül fontos, hogy a már korábban regisztráltakat arra ösztönözzék, hogy visszetérjenek az oldalra.

kepfile

 

Ehhez rengeteg eszközt lehet használni. Gondoljunk csak a hűségprogramokra, amelyek a visszatérő ügyfeleket jutalmazzák különféle kedvezmények és ösztönzők segítségével. Szintén fontos a meglévő ügyfelek támogatása. A vásárlók számára fontos, hogy a kérdéseikre gyors választ kapjanak, és úgy érezzék, hogy a cégek segítik őket akkor, ha valamilyen prolémájuk van. Az ügyféltámogatás gyakran jelentheti a különbséget egy elégedett vásárló és egy elvesztett ügyfél között. Azok a vásárlók, akik gyors és informatív támogatást kapnak, mélyebb kapcsolatot éreznek a kiskereskedővel, és nagyobb valószínűséggel térnek vissza a jövőben.

Emellett fontos a pozitív ügyfélélmény megteremtése is. A vásárlók kevésbé tolerálják azokat az oldalakt, amelyek lassúak, sokáig tart a betöltés stb. Mivel egyre több vásárló választja a mobilon történő vásárlást, egyre fontosabb a gyors és reszponzív vásárlási élmény biztosítása is.

Ezekre a fejlesztésekre és ösztönzőkre természetesen minden vállalkozásnak rengeteget kell költenie, és biztosan sokakban merül fel a kérdés, hogy ez mennyire éri meg, illetve, hogy meg fog-e térülni valaha is a befektetés. Az alábbiakban megnézünk néhány olyan okot, ami miatt érdemes erre a területre több forrást szánni.

Alacsonyabb marketing költést eredményez

Azzal mindenki tisztában van, hogy az új ügyfelek megszerzésére rengeteget kell költeni. Ez nem meglepő, hiszen sokkal intenzívebben kell kommunikálni annak érdekében, hogy felfigyeljenek a termékünkre vagy szolgáltatásunkra. Ez azonban még mindig nem jelenti azt, hogy azok, akikhez eljutottak az információk, vagy éppen ellátogattak az oldalra, hogy valóban vásárolni is fog. Ezzel szemben a visszatérő vásárlók már ismerik a termékeket, illetve szolgáltatásokat, így a nekik szóló marketing kampányoknak nem kell olyan költségesnek lenniük. A meglévő ügyfelek ráadásul márka ismerettel is rendelkeznek, ami csökkenti az ügyfélszolgálattól való függőségüket, ami szintén segíthet a költségek csökkentésében.

Az ismételt vásárlások ismételt profitot jelentenek

A rendszeresen vásárló hűséges ügyfelek általában több pénzt költenek, amikor vásárolnak. Emellett nagyobb valószínűséggel próbálnak ki új termékeket, mint az új ügyfelek, mivel már meg megbíznak a márkában. Egy értékes ügyfél nemcsak azt hiszi, hogy a vállalat termékei jobbak, mint a piaci versenytársaké, hanem azt is, hogy az összhangban van az ő igényeivel és preferenciáival.

Word of mouth, azaz egy kis extra reklám

Biztosan sokan hallottak már róla, hogy a word of mouth, azaz a szóbeszéd alapján terjedő reklám az egyik leginkább költséghatékony hirdetési forma. Ez azonban csak azoktól a hűséges vásárlóktól származhat, akik hisznek egy adott márkában. A visszatérő ügyfelek nagyobb valószínűséggel osztják meg pozitív tapasztalataikat a hasonlóan gondolkodó emberekkel, lényegében ingyenesen az vállalkozás szószólóivá válnak. Ez a taktika azért működik, mert az emberek megbíznak a hozzájuk közel állók véleményében.

A visszatérő ügyfelek értékes visszajelzéseket lehet szerezni

A vásárlók megnyerésének része a kivételes ügyfélélmény biztosítása, amihez meg kell hallgatni őket. A fogyasztók nagy része úgy gondolja, hogy némileg valószínűbb, hogy hűségesebb lesz egy olyan vállalathoz, amelyik megvalósítja a visszajelzéseit. Ezzel szemben kevésbé valószínű, hogy visszatér azokhoz, akik nem figyelnek oda a véleményére.

Azok az ügyfelek, akik gyakran vásárolnak egy vállalkozásnál, látják a javításra szoruló területeket, így értékes véleményt adhatnak arról, hogy hol lehetne fejleszteni. A visszajelzések összegyűjtése olyan egyszerű lehet, mint egy e-mail küldése a feliratkozók listájára, egy felmérés közzététele a közösségi média fiókjaiban, vagy felmérések küldése az ügyfeleknek közvetlenül a megrendelés leadása után. Az ügyfelek visszajelzéseinek a figyelembe vétele tehát segíthet azok megtartásában, illetve az eladások növelésében is.

A korábbi ügyfelek hajlandóak magasabb árat fizetni a jobb minőségért

A visszatérő vásárlók sokkal kevésbé árérzékenyek, mint az új érdeklődők, mivel már korábban is használták a vállalat termékeit. Ennek oka, hogy megbíznak a márkába, hiszen korábban pozitív tapasztalataik voltak azzal kapcsolatban. Ennek köszönhetően egy új, továbbfejlesztett termék esetében is hajlandóak magasabb árat fizetni, hiszen azt feltételezik, hogy nem fognak csalódni a minőségben. Összességében sok vásárló a magasabb árakat minőségi szolgáltatással társítja, így a további előnyök felajánlása motiválja őket, hogy visszatérjenek.

 

 


Ferenci Kiadó Bt.  •  1162 Budapest, Hermina út 16.  •  Tel.: [1] 405-5919  •  E-mail cím: hh@hh16.hu
Ugrás a Szakmai Adattárhoz
preload preload
Legutóbbi lapszámunk - 2024. március 20.
2024. évi naptár nyomtatható formátumban letölthető
Hogyan legyünk egészségesebbek, szebbek, vékonyabbak
Ide kattintva megtekinthető
Kerületi festőművészek virtuális galériája
A fogyás lélektana
A XVI. kerületi uszodák honlapja
Bővebben az önismeretről és a Bach-virágterápiáról
Ide kattintva megtekinthető
Lao Ce ősi bölcselete e-book formátumban
Hazai és nemzetközi időjárás

Kattintson ide az előrejelzéshez