
Vitézy Dávid, Kovács Péter és Szatmáry Kristóf a Kerepesi úti vasúti hídnál tartott sajtótájékoztatót. Az ábrán a vasúti fejlesztés távlatai is láthatók
Szokatlan helyszínen került sor egy fontos sajtótájékoztatóra. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő és Kovács Péter polgármester az Egyenes utcai lakótelep sarkánál, a Szolnoki út és a Kerepesi út szinteltolásos kereszteződésében, a Vasúti híd alatt jelentette be, hogy jelentős elméleti előrelépés történt a Kertvárosi közösségi közlekedés fejlesztésében. Ez a fejlődési lehetőség a kerület határán futó körvasút közösségi célú felhasználása lenne. Hosszabb idő óta folytak annak előkészületei, hogy a meglévő sínpárokat olyan rendszerbe fogják össze, amely lehetővé tenné a kedvelt úticélok gyors elérését vasúton. A külső körvasúton tavaly októberben – hosszú szünet után – a MÁV-Start elindította a szolgáltatást az S76-os járattal – jelentette be Vitézy Dávid, és a sajtótájékoztatót úgy időzítették, hogy nyomban végig is haladt egy személyszállító vonat a vasúti hídon. De ez csak a gazdag lehetőségek kihasználásának első lépcsője, és a végállomása is rossz helyen van Rákoson, a vonalat tovább kell vinni Pécel felé. A helyszín, ahol a sajtótájékoztatót tartották, egy új kerületi megállóhely (közlekedési csomópont) lenne, ahol megállhatna a Kerepesi utat keresztező körvasút. A HÉV és a metró összekötésének tervei szerint itt HÉV-metró megálló is lenne, tehát az utasok a 2-es metró vonalára szállhatnának itt át, ami a városba, illetve Cinkota-Gödöllő irányába szállítaná az utasokat. A körvasúti megállóhelyen a XVII. és a X. kerület irányába lehetne utazni, de ha megépül az új vasúti híd a Duna felett, akkor a végcél akár Kelenföld is lehetne. A másik irányban Rákosszentmihály, Palota és Újpest lehet a célpont (ahol át lehet majd szállni a 3-as metróra), de a körvasút a Dunán áthaladva Óbudára is szállítaná az utasokat. A Rákosszentmihály vasúti állomás jelenleg is működik, bár nem vesz részt a személyforgalomban. Az ide tervezett megálló a Csömöri úti felüljáró alatt elhelyezkedő peron lenne, ami alkalmas a jelenleg közlekedőknél kétszer hosszabb elővárosi vonatok fogadására is. Vizsgálják annak lehetőségét, hogyan lenne lehetséges a felüljárón buszmegállót létesíteni, s innen jutnának le az utasok a vasútállomásra. 1944-ig a Körvasúton egyenesen a Nyugatiba mentek a vonatok (Szentmihályról 22 perc alatt!), de erre most nincs lehetőség, mivel az állomás több vonatot nem képes fogadni. Ez akkor változik, ha a Nyugatit alagúton összekötik a Délivel, s ez még odébb van. Jelenleg öt vasútállomás van tervezési fázisban, a vonatozásra még kicsit várni kell. (F) |