
Végre épülhet az út a cinkotai Varró utcában. Ez egy zsákutcai szakasz, ahol eredetileg út sem volt, a telkek összeértek. Sok időbe telt, mire sikerült az utat kiszabályozni, mivel egyes tulajdonosok ezt határozottan ellenezték. Most már megindulhatott az útépítés, de például gázcső nem kerül az út alá – csak a helyét hagyják ki a kapubejárók alatt, hogy később pótolni lehessen.
A budapesti útépítési program keretében nagyon sok út megépült a XVI. kerületben. Köszönhető ez részben annak, hogy Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő az útépítési program koordinátora, és a jó kapcsolat miatt a kerület rendre sikeresen pályázott az állami pénzforrásokra. Időközben viszont gyorsulni kezdett az infláció, sokkal drágább lett az aszfalt, a beton és a gázolaj, összességében az útépítés költsége majdnem kétszeresére drágult. Az állami támogatásból még itt lévő pénz szűkösen elegendő talán az útszerkezet megépítésére, de a kapubehajtókra, járdákra már nem jut elég. Csökkentett műszaki tartalommal kell tehát kivitelezőt keresni, így lettek most kiírva pályázatok a Rózsalevél, a Bóbitás és a Bognár utcára. Ha így sem sikerül kivitelezőt találni az építésre, akkor a kerület kénytelen visszafizetni az elnyert pénzt, mivel nem tud megvalósulni a megpályázott az útépítés. |